Wednesday, 10 June 2015

Misi menabung saya

Teks: Nurzafirah Mat Zin
Foto: Nurzafirah Mat Zin


Gambar di atas merupakan Tabung Hijau. Ini adalah azam saya untuk cuba menabung duit hijau yakni RM5 sebanyak yang mungkin mulai 12 Mei yang lepas. Duit dalam gambar di atas adalah sehari selepas tarikh saya tekadkan menabung (13 Mei). Ada dalam RM15 selepas sehari ia dilancarkan. Sekarang hampir sebulan Tabung hijau ini dilancarkan dan Alhamdulillah, bilangan kepingan hijau dalam tabung itu semakin bertambah. Jumlah adalah dirahsiakan agar tiada orang nak membodek saya untuk pinjam nanti (hahaha).

Tip yang dikongsi oleh rakan saya yang mengamalkan Tabung hijau ini ialah:
Setiap duit hijau wajib simpan... Siap strategi lagi bagi duit besar supaya dapat baki duit hijau..
Kekadang tukar dengan kawan kalau nmpk dia ada duit hijau
Alhamdulillah 2 bulan dpt 300

Kagum saya dengan beliau. Doakan juga saya ISTIQAMAH dalam membuat tabungan. Saya ada banyak misi nak dilaksanakan ini. Rakan pembaca lain jika ada idea tabungan bernas silalah kongsi dengan saya ye?


No comments:

Post a Comment

Copyright to NUR ZAFIRAH
Designed by UMIESUEstudio 2015