Thursday, 22 October 2015

Saya seorang Pembimbing Ibu Menyusu (Peer Counselor)

Teks: Nurzafirah Mat Zin
Foto: Nurzafirah Mat Zin


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

BREASTFEEDING VS. LIVING COST

Sekarang ni agak viral tentang belanjawan bagi orang yang bergaji RM4500.

Saya setuju kerajaan perlu buat sesuatu untuk bantu golongan ni. Tapi kita pun kena la buat sesuatu. Apa yg kita boleh buat? Mungkin kita boleh kurangkan rungutan & cuba lakukan sedikit perubahan. Banyak caranya tapi kuncinya ialah ILMU.

Menyusu bukan sekadar menyelak baju. 

Untuk yang ada/bakal timang cahaya mata, ada 1 cara nak berjimat. Apa kata cuba jayakan penyusuan susu ibu? Anak dapat susu terbaik & boleh jimat kos! 

^Breastfeeding is Sunnah^
Saya suka nak bantu ibu-ibu yang ada masalah dalam penyusuan dan berminat nak fully utilize susu yang Allah dah janjikan untuk setiap anak.  

PM je saya, saya akan & nak bantu TANPA kos. I'll be your good listener InshAllah.

“Apabila mati seseorang anak adam itu .. maka akan terhenti segala amalanya kecuali 3 perkara iaitu sedakah jariah, ilmu yang bermanfaat serta doa anak – anak yang soleh”

p/s: Kalau suami yang baca, mohon berkongsi dengan isteri masing-masing.

Saya BUKAN jual produk nak tambah susu, saya Pembimbing Ibu Menyusu (Peer Counselor).

Terima kasih.

#pembimbingibumenyusu
#BSIpeercounselor
#sharingiscaring

No comments:

Post a Comment

Copyright to NUR ZAFIRAH
Designed by UMIESUEstudio 2015