Monday, 4 January 2016

Bekal pertama 2016

Teks:Nurzafirah Mat Zin
Foto: Nurzafirah Mat Zin

Selamat pagi sahabat

Selamat tahun baru 2016

Selamat berazam baru dan lebih bersemangat semuanya

Semoga dipermudahkan urusan kita seharian 

Bless day ahead InshaAllah :)


Bekal pertama saya di tahun 2016. Saya masak sendiri ye. Simple jer but InshaAllah Allah bagi sedap. hehe (puji diri sendiri). Lauk yang sama juga untuk orang kat rumah saya makan

Walau Allah belum beri kesempatan untuk saya hidup sekeluarga suami isteri, Allah titipkan kesempatan untuk saya berbakti kepada harta dunia akhirat saya (Mak & Ayah). Allah bagi nikmat kat saya, bagi Mak Ayah saya duduk dengan saya. Allah bagi peluang untuk saya tengok, tenung dan cium pipi serta tangan Mak Ayah saya sebelum keluar rumah. Saya masih boleh rasa hangat serta lembutnya tangan dan pipi mereka walaupun sudah mulai berkedut dimamah usia.

Saya belajar masak sendiri untuk Mak Ayah dan anak-anak saya makan. Saya boleh rasa dan makan air tangan Mak saya masak tanpa perlu balik kampung.

Orang lain?
Nikmat apa lagi saya nak dustakan. Perancangan Allah itu yang terbaik. ‪#‎kisahkitataksama‬ ‪#‎janganbezakan‬ Allah Maha Tahu masa yang paling tepat untuk KAMI.

Terima kasih Allah atas semuanya.
To Mak Ayah,
thanks for being by my side for all this while. Syurga untuk kalian. Doakan saya jadi anak yang baik dan tidak derhaka.

No comments:

Post a Comment

Copyright to NUR ZAFIRAH
Designed by UMIESUEstudio 2015